Monday, July 12, 2010

~ Lepas tertipu, akhirnya DIA dapat gak ~

Hai again...









Aku rasa notebook yang incek hubby beli tu model macam gambo nila. sempat gak die ke Low Yat mase pegi KL jenguk anak abang dia. aku tak ikut pun die ke Low Yat. aku duk umah akak ipar je. 





Mula-mula planning nak pegi ke Times Square sebab terbaca dalam iklan paper Metro hari tu diorang buat promosi netbook ngan notebook kat sane. kalo ikut dalam iklan tu syaratnya kene langgan P1 wimax. tak kisah ar tu. yang penting dapat notebook murah. skali bila incek hubby pegi sane, takde pung promosi camtu. tokey tu siap leh cakap kat incek hubby lagi, "u yang salah ke, itu paper salah?" incek hubby bengkek la. leh plak terlupa nak bawak keratan paper tu. pastu dah bertekak sikit-sikit baru tokey tu tunjuk iklan kat paper tu. die cakap iklan tu sume nak tarik perhatian orang je. maklumat tak betul. boleh ke camtu? maknanya pasni iklan-iklan dalam paper tak leh caye la ek?




Incek hubby sms aku bagitau nak ke Low Yat plak sebab nak gak beli netbook. geram nye pasal la tu. abang die duk temankan die pegi sane. tak lame tu die sms lagi bagitau beli notebook Asus. aku tanya kate nak beli netbook. die cakap netbook kecik sangat. tak nampak nak menaip. tau pung. sebelum ni memang aku ade cakap kat die yang notebook Asus ni tahan lasak. kalo tak lagila die nak beli Toughbook Panasonic tu. gile ke ape. macamla keje dalam hutan. skali die tengok harga paling murah dalam RM5k camtu. haha. 





Asus ni murah je. incek hubby dapat RM1500. pastu die tambah macam-macam lagi jadi RM1800. takla mahal sangat kan. aku tak kisahla die nak beli brand ape pun. sebab sumenye lebih kurang je. sampai mase die nak rosak, rosak gak. macam incek hubby ni bukan slalu sangat pun menaip. tapi tahla nape nak sangat pakai notebook aku pun tak tau. bile aku tanye leh plak die cakap aku kedekut nak bagi pinjam notebook aku. wah wah wah. abis tiap malam die duk layan FB tu pakai notebook sape?




Alasan je tu. aku tau nanti notebook die tu duk jadi perhiasan je. menaip pun skali skala. ni die sibuk nak amik broadband lagi sebijik plak. aku cakap jangan ngengada. guna je aku punye tu. kang kalo ade broadband sendiri makin ligat die ber-fesbuk. no no no yek.  tapi aku tak kisah sangatla sebab incek hubby ni bukan expert sangat dengan IT. banyak aku yang ajar die. so tak risaula die buat benda bukan-bukan. hehe. tau ko takut ek.





Errr aku kuat control ke? tak kot. itu sume untuk elakkan pembaziran. yela, kalo dah ade buat ape nak beli lagi kan. kene bayo bulan-bulan plak tu. notebook tu takpela sebab maybe senang die nak buat keje kat skola. takla kene duk kat computer lab untuk menaip.





Mase incek hubby pegi Low Yat tu aku ade kirim casing untuk henfon aku nih. balik-balik takdenye die beli. huhh. muncung gak aku jap. die mintak maaf sebab tak sempat nak beli. ramai sangat orang. aku buat donno je. slalu janji tapi tak buat. memang suke no tengok aku muncung camtu.




* Aku gak yang duk menggodeh notebook dia untuk install sume benda.  



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat