Tuesday, July 20, 2010

~ Sorok cepat!! ~

Hai. morning.





Hari ni aku ngantuk gile. tak taula nape. padahal malam tadi tido macam biase je. alhamdulillah malam tadi aku dapat tido lena-selena-lenanya. ditambah dengan telan ubat selsema. memang tak sedar diri terusla. mase aku baru nak tido tu, incek hubby masih lagi duk layan XBox die tu. training katenye. training pebenda tengah-tengah malam buta ni abang oiii.




Aku terbangun dalam kul 1 gitu pun die masih ngadap lagi. haih lantakla. sok kat skola ngantuk jangan salahkan aku. tapi bile pagi, aku lak yang ngantuk. hukhuk. die steady je. memang serius mase drive aku dah macam mamai je. jap-jap kang nak terkatup mate. padahal lagi 30 minit camtu nak sampai. gile kan? aku tawakal je. doa banyak supaya selamat sampai. nasib baik panjang umur lagi.





Tula susahnya kalo keje jauh ni. pepagi buta dah kuar umah. jiran sume tak bangun lagi gamaknye. kalo skola dekat macam incek hubby kan senang. lagi 5 minit nak bunyi loceng baru die terhegeh-hegeh nak kuar. takpela. sabo dulu ye. kang ko mintak tukar lagi ye. suh duk Koyan tak mau.





Eh, aku sebenarnya nak cite pasal handbag yang dulu aku penah tulis dalam entri ini. korang ingat tak? korang rase aku beli tak? hehehe. kalo dah gelak camtu tu maknanye belila. dah lame gak. dalam 2,3 minggu lepas. tapi sampai laa ni incek hubby tak tau lagi. kekeke. kebetulan mase Pos Laju tu sampai, aku kat umah. incek hubby keje. dapat je terus aku sumbat dalam tempat handbag-handbag lain. die bukan pasan pun.




Mesti korang pelik kan nape la aku sampai buat camtu. aku bukan ape. leh je nak tunjuk dia. tapi aku fikir-fikir balik biar dulula. tunggu dah gaji kang baru aku cakap aku beli. malas nak dengar die bising. die bising sebab die tau bininya ni dah banyak handbag pastu banyak yang tak terpakai. buruk gitu je. maunya tak marah kan. laaa nak buat camne. dah namenye pompuan. kire ok ape aku gile handbag. dibuatnya aku gile kete tak ke susah. 





Tapi honestly mula-mula tengok handbag tu depan mata aku macam, "hah, besonye." serius memang beso. macam tak sesuai je kalo aku nak pakai pegi jenjalan. nak isi ape bebeso camtu. tapi kualiti ok la. maybe kene beli bag organizer kot untuk letak dalam tu. jadi tak la ko meroyan bila cari handphone or kunci kete tak jumpe-jumpe. kalo dah beli takkan la tak pakai kan. membazir je. so aku akan fikirkan event ape yang sesuai untuk bawak handbag tu. 





Ok, sekarang stop beli handbag. aku ni bukan selalu kemaruk nak shopping camtu. kekadang je. bile tibe angin pus-pus tu. kekadang lalu tempat handbag pun aku buat donno je. takde nafsu nak membeli. time takde duitla tu. rasenye raya kali ni pun ala kadar je. paham-paham jela kan. minyak ngan gula dah naik harga. so marila kite berjimat-cermat. 




* Tengah menjangka reaksi incek hubby nanti. ;P



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat