Tuesday, July 6, 2010

~ Darah naik, pahala kurang ~

Hai all...




Pagi-pagi tadi aku dah bebel melepaskan geram kan. tetibe aku teringat yang hari ni aku pose. ishhh tak pasal-pasal pahala aku kurang sebab marahkan cik kak polis tu punye pasal. 




So sekarang ni kene beristighfar banyak-banyak. time-time pose ni even pose ganti tak lehla nak hangin je. kene rilek. kang pahala kurang, darah plak yang mencanak-canak.




Emm cite pasal darah kan, sejak seminggu dua ni kepala aku kerap gakla melayang-layang. rasa macam nak pitam. korang penah rasa tak kalo tengah baring, tetibe korang terus bangun. korang akan rasa macam nak tumbang kan. aku rasa camtu la. bukan takat nak bangun. kadang-kadang tengah baring mengiring belah kiri, nak pusing ke belah kanan pun dah mula berpinar-pinar mata aku. kene pejam mata jap, pastu baru ok. aku syak 2 benda je. kalo tak darah tinggi, darah rendah. dulu aku memang penah kene tekanan darah rendah. 




Pastu maybe faktor pemakanan gakla. aku perasan kalo aku makan fast food pastu mesti kepala rasa lain macam. tapi aku bukanla kerap makan makanan ringan camtu. kekadang je bile teringin. tapi aku akan pastikan tiap hari sekurang-kurangnya sekali aku akan makan nasi. kalo tak dapat nasi aku rasa macam tak best je. macam tak puas makan. so kalo siang dah dapat nasi, malam aku makan macam mi ke, yang tak berat sangatla. ehh bukan sebab diet ye. aku ni dah tinggal rangka je. takde lemak dah nak buang. hahaha.




Ditambah dengan pose lak ni. incek hubby dah risau je takut berat badan aku makin turun. dahla nak naik kemain susah. puas aku telan suplemen nak tambah berat badan. pi mai pi mai tang tu gak. orang lain sibuk nak kurus, aku lak sibuk nak gemuk. mau nangis diorang bace entri aku ni. hehehe. tahla ek. akak ngan adik aku sume badan leh tahan semangat. aku jek yang lain pesen. jari kaki tangan kemain panjang. incek hubby slalu kutuk tapak kaki aku panjang. dah nak same dengan kaki die. cissssss. ni jenis kaki model tau! haha.





Tapi hakikatnya gemuk ke kurus ke, tak penting. yang penting tubuh badan sihat. kalo kurus melidi tapi penyakit ibarat tunggu panggilan kubur baik takyah. kalo gemuk pun pastikanla tak sampai ke obesiti. sebab bile dah gemuk lagi senang nak dapat penyakit. biar yang sedang-sedang aje. sedap nak dipeluk sudah. pastu kalo yang badan saiz XXL tu nak kurus, guna la cara yang betul yang tak memudaratkan diri sendiri. jumpa doktor dulu mintak nasihat. jangan ko main sebat sume benda yang kata leh buat ko kurus. kang kurus tak dapat, sakit yang ko tanggung. 




* Banyak makan tapi sume pegi tang perut. muncitttt!!! ;(



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat