Thursday, July 29, 2010

~ Teringin merasa Buffered Earnings ~



Hai. morning all.





Alhamdulillah hari ni aku masih bernafas lagi. masih dapat berkongsi cerita dengan kawan-kawan sume. terima kasih Ya Allah!




Buffered Earnings? ape tu? tahla. aku nak cite lelebih pun aku sendiri tak penah merasa. teringin gak merasa tapi aku yang bodoh lagi hina ni masih tak berjaya nak setelkan masalah tu. masalah ape? emmm camne nak cite ye. okla, aku cite satu persatu.




Awal-awal kemunculan blog aku ni, aku sekadar suka-suka. tu pun puas kawan aku ajak buat. best katanya. boleh tulis apa je yang kita nak tulis. masa tu aku tak tau pun yang dengan hapdet blog je, kita boleh dapat duit. bila dah lama-lama, dan aku mula menjelajah ke blog-blog orang lain, aku mula ternampak cik Nuffnang ni. kat mane-mane blog mesti ade. pastu die suh kita klik klik plak kan.




* Klik la kalo berani. hehe.




Aku yang naif ni pun klik la. tapi mase tu blog aku masih tak banyak visitor lagi. so permohonan aku untuk bukak account cik Nuffnang ditolak. uhuk. time tu aku malu sendiri. dalam hati, "ko ingat belog ko glamer, nak join cik Nuffnang?". sabo jela. pastu aku pun terus melupai cik Nuffnang. yela, aku mane layak kawan dengan orang glamer. tetibe je kan.





Pas dah beberapa bulan, setelah aku yakin belog aku mula dikunjungi ramai, aku cuba try test jenguk website cik Nuffnang skali lagi. sebelum bukak tu dah doa banyak-banyak. dan hasilnya, aku berjaya aktifkan account under cik Nuffnang. sangat teruja okeh mase tu. pastu aku ikut je sume instruction die. ingatkan takde masalah la. rupanya...





Bila aku nak copy paste coding iklan die untuk ditepek di belog aku, tetiba tak leh plak. camne aku nak explain ek. kat situ die tulis seolah-olah aku ade account lain selain Nuffnang dan aku dah register under Adsense! apakah? sejak bile plak aku buat sume tu? ini satu penipuan! wahhh marah dah ni. tak pasal-pasal je aku tak leh nak masukkan code tu dalam blog. 





Aku yang tak tau pebenda ni mula la godek itu ini. hmmm tak menjadi gak. bila dah bosan, aku pun mule la nak give up. malas nak fikir lagi. yela, nak tanya orang terdekat, bukan diorang tau pasal benda alah ni. nak tanya orang jauh, susah plak nak explain kat diorang. haihh. lastly aku cenggini la sampai ke tua. uhuk. leh gitu? kenapa la aku ni bengap bab-bab camni ek.





So, sekarang ni la masanya kot aku kene solve this stupid problem. maybe ade someone yang sudi nak tolong aku. yela, kekadang fikir rugi gak kan kita dah spent mase banyak untuk hapdet blog, tapi tak dapat ape pun. nak gak merasa sesuatu dari cik Nuffnang yang glamer lagi rupawan tu. wahhh ko ingat ko bodek leh dapat duit ke? 





* Tah korang paham ke tak problemo aku nih. uhuk. ;(   



4 comments:

  1. erkkk, mcm fhm maslh awk, tp tak tahu gak cmne nk tolong, sowiii try la ty mreka yg arif...

    ReplyDelete
  2. hehe hany...
    takpe, tgh tunggu bantuan la ni...
    mmg susah kalo takde depan mata...
    complicated skit menda alah ni...
    ;)

    ReplyDelete
  3. haa...diela..cpt2 blaja..su pun skali skala g intai nuffnang tu..tp xblh lg sbb msih xrmai yg lawat blog su ni..sobsobsobbb....nt bile dh blaja tu, diela lak jd sifu su yekk..heheheee

    ReplyDelete
  4. sue...
    hikhikik...kalo takde problem menatang adsense tu mmg senang je nk buat...
    tp org x leh nk remove adsense tu...
    stuck kat situla...
    takpe, x lame lg sue lehla buat... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat