Monday, July 19, 2010

~ Malasnya nak buka buku balik ~

Hai again...




Malas nak buka buku? buku ape? kenapa malas? haihh. banyak no soalan.




Aku cite dari awal la. bukan ape. ramai dah kawan-kawan aku mase study kat UPSI dulu dah mula sambung MASTER. rajin betul diorang kan. aku bile mengingatkan nak buat assignment, pastu nak exam lagi, terus jadi takde mood.






Plak tu kalo amik Master mesti amik part-time kan. weekdays keje, weekend berkejar plak ke U. penat tu. aku takut nanti tak ter-handle keje kat skola ni. macam rakan kaunselor aku sorang ni. die sekarang tengah sambung Master la. kat KIPSAS Kuantan. under UPSI. aku tengok bile datang time busy die tu memang berserabut abis. muka dah macam muncung tikus.






Aku taknak jadi camtula. punyela kejarkan sangat title Master tu, sampai terkejar-kejar. bukan aku taknak perbaiki life aku ke peringkat yang lebih tinggi, tapi mungkin belum sampai masenye kot. aku masih belum sepenuh hati lagi. 






Ramai gak yang sibuk ajak aku amik same-same. ade member katenye. pasal yuran aku tak kisah sangat. sebab leh buat loan. tak mahal sangat. kalo nak amik full-time plak, gaji aku kene potong separuh. uiihhh banyak tu. tak mau la aku. 






Aku ade gak cakap kat incek hubby biar die dulu yang sambung blaja. aku nanti-nantila. tapi die pun macam malas je. aku pahamla die lagi sibuk sebagai cikgu sukan. sedangkan program skola pun ade yang tak terkejar, ape lagila nak ngadap assignment. silap-silap aku yang kene ngadap komputer, die yang dapat sijil dekan. 






So, bila dah fikir masak-masak tu, aku tunggu dulula. aku nak tunggu sampai sah jawatan dulu. pastu baru senang nak buat ape-ape. selagi tak sah ni aku rase macam menumpang plak. hehe. boleh ke? maybe tahun depan sahla aku. InsyaAllah kalo takde masalah. harap-harap takdela.




* Pas Master, PHD plak. blaja selagi mampu.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat