Monday, July 19, 2010

~ Tidur yang tak lena ~

Hai, morning all...





Pekabo sume? sihat? malam tadi cukup tido? kalo cukup bagusla.
Aku? dah beberapa malam macam tak lena tido. jap-jap kang aku terjaga tengah malam. rase macam lame sangat je dah tido. jadi bile bangun pagi tu rase tak bestla. rase layu je.





Agak-agak korang nape ek? tetibe lak tanye korang kan. macamla korang duk serumah dengan aku. hehe. dalam entri-entri sebelum ni kan aku ade mention kan yang aku sekarang ni suke tido depan TV. kat hall umah la. aku rase dah sampai mase aku kene tido balik dalam bilikla. maybe aku dah mula rase tak selesa tido kat ruang tamu.




Mesti korang tanya kan apsal plak jadi camtu. aku tak taula korang camne. tapi aku memang jenis camtu. kene sentiasa ubah keadaan dan tempat tido. contohnya kalo dah lame sangat aku tido belah kiri, sampai satu mase aku dah tak lena tido bila duk belah kiri. tup-tup bila tukar je duk belah kanan, senang je mata aku nak terlelap. memang dari dulu lagi aku peratikan.





Incek hubby mula-mula dulu bengkek gak dengan aku. jap nak belah kiri, jap belah kanan. die plak yang rase tak best. tapi lelama die dah leh adapt dengan pe'el bininya ni. dah tak terkata ape dah. 





Nak kata aku stress, tak gak. bukan tengah banyak keje pun. keje aku style rilek je. takde benda nak dipeningkan. cume kalo pening dengan perangai manusia tu memang banyakla. sampai dah malas-malas nak fikir. 





Aku rase memang tu la punca utama aku tak lena tido. sebenarnya dah lame gak incek hubby ajak aku tido bilik semula. aku je yang taknak. sebab time tu tengah sedap tido depan TV. tido mati. sebab mula-mula dulu die gak yang start ajak aku tido kat hall. time tu cuaca memang tengah panas. kalo tido dalam bilik jawabnye masakla ko. so bila cuaca dah sedap-sedap macam sekarang ni suh tido bilik plak. haihh.





Tapi bila dah jadi camni memang kene tido bilik balikla jawabnye. tak sanggup aku tiap malam asik terjaga. dahla aku ni disukai oleh cik migrain. silap-silap kang ade je die terjengul (ade ke perkataan ni?) dalam kepala hotak aku. 





* Bila siang camni ngantuk plak. 



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat