Thursday, July 8, 2010

~ Laki orang kemaruk dengan bini orang ~

Hai kawan-kawan...




Panas tak tajuk entri ni? kekeke. aku saje je nak bikin panas ini belog. sebab asik cite common jek. ehh tapi memang aku nak cite pun pasal perangai laki spesis camni. korang penah jumpe tak? aku sejak duk Lipis ni memang banyak tul jumpa spesis camni. takut woooo.




Mesti korang pelik kan nape plak aku nak takut. takutla wei sebab dah kena kat batang hidung sendiri. meh aku nak cite skit. bukan niat nak bukak pekung di dada yek. tapi cuma nak bagi peringatan supaya korang korang sume berhati-hati dengan si hidung belang ni. 




Serius sebelum ni memang aku tak penah lagi terjumpa laki orang nak meng-kenen bini orang depan mata aku. mula-mula tau benda ni aku dah macam cuak je. macam tak pecaya pun ade gak. firstly aku dengar cite dari mulut orang je. lastly kene kat diri sendiri ko. ade plak mamat sekor ni anak dah 3 tapi duk sibuk nak mengurat pompuan lain. kalo pompuan bujang takpe gak. ni bini orang weiii. ko ni kan. 





Risik punye risik baru aku tau cite sebenar pasal life mamat tu. name kene la sensored wey. ko nak kene saman? tapi memang aku terkezut gakla mulanya bile dengar peel sebenar dia. tak sangka ko. die jenis cakap lembut je. ingatkan memang lemah lembut and baikla. rupenye lembut ade makna. mula-mula aku tak perasan lagi. tapi lama-lama macam dah lain je. ko ingat aku nak senyap ke? no way la. aku inform awal-awal kat incek hubby. senang kalo ape-ape hal jadi. pastu aku cite gak kat kawan yang leh dipercayai. kawan tu memang dah tau perangai mamat ni. so dia tak terkejutla.




Tak lama pastu dengar plak cite yang mamat tu nak kawin lagi 1. haahhhh tu dia. nasib baikla bukan dengan bini orang. sebelum ni member baik die kawin 2. ni die plak. dah macam berlumba-lumba ko. nak tengok sape yang dapat paling banyak bini. tak senonoh tul. member die tu takpe gakla sebab ade alasan kukuh. dengan bini pertama tak dapat anak. ko? anak dah beso panjang. tapi masih gak nak menggatal.





Aku tak kisahla pasal die nak kawin 2 ke 3 ke 10 ke. tu hak dia sebagai laki. tapi janganla sampai ganggu bini orang kan. ko dah tak kenal dosa pahala ke? dibuatnya kene plak dengan bini orang yang tengah ade masalah dengan lakinya. tak ke tu leh meruntuhkan rumahtangga orang. dosa besar wey hukumnya. aku akui la sekarang ni nisbah pompuan dah terlebih ramai dari laki. so tula jadinya pompuan-pompuan yang bujang nun berebut ke laki orang. 





Aku ade gak habaq benda ni kat incek hubby. die sendiri pun akui kat tempat aku tinggal ni benda tu dah macam normal dah. ko macam dah tak heran kalo dengar jiran sebelah, depan, belakang umah ko tu ade 2,3 bini. pastu yang cerai-berai ni ko jangan cakapla. bersepah-sepah. naik takut aku. sempat gakla aku ingatkan incek hubby jangan duk terikut-ikut dengan budaya camtu. tersengih sambil angkat kening je dia. huhh.





Aku kadang-kadang terfikir gak risau nak membesarkan anak dalam budaya yang camtu. budaya tak sihat. tapi incek hubby cakap aku terlalu fikir bukan-bukan. kat mane-mane pun same je. mak bapak yang kene betul cara didiknya. bukan salahkan keadaan. errr betul gak kan. 




Pasal mamat tu plak sekarang ni dah slow skit. ade gakla kekadang nak dekat-dekat dengan aku. tapi aku cepat-cepat lari tempat lain. bahaya wooo. orang kalo dah kene hasut setan ape pun die tak ingat dah. cuma aku jela yang kena berhati-hati tiap masa. harap-harap tak lama la aku duk sini. 





* Meluat. menyampah. membluwekkkk. ;P 



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2011 Reserved to :: MATA HATI JIWA ::
Design with love by CikBulat